Bannery się przejadły, lepsze są artykuły

Dawniej klikalność w bannery była dość wysoka i wynosiła kilka procent (czyli na 100 odsłon bannera były np. 3 kliknięcia). Obecnie jest coraz gorzej i skuteczność jest wyrażana w ułamkach procenta. Wiele internautów uodporniła się na bannery i po prostu widząc jakąś grafikę o rozmiarach typowych dla bannera dana osoba nie zwraca na nią uwagi. Jest to zachowanie dość podobne do reklam w TV – gdy program jest przerywany reklamą, to dana osoba wychodzi z pokoju.

Niestety, ale uczestnicy Programów Partnerskich dość chętnie korzystają z bannerów. Nie widzę nic złego w korzystaniu z bannerów, pod warunkiem, że dany uczestnik PP nie ogranicza się tylko do bannerów. Banner może być jedynie uzupełnieniem prowadzonej kampanii marketingowej. Dużo lepsze od bannerów są… artykuły

Można napisać bardzo dobry artykuł, zawierający jakieś cenne informacje, który przemyca niewielką treść reklamową. W pewnym sensie taki artykuł nie jest niczym innym, tylko „nowoczesnym bannerem”. Dodatkową zaletą takiego artykułu jest fakt, że wyszukiwarki go zaindeksują 🙂 Oczywiście artykuł nie powinien zbyt nachalnie wciskać jakiś produktów (np. ebooków) gdyż nikt nie będzie czytał tego typu artykułów na Twojej stronie. Najlepszym pomysłem jest napisanie krótkiego artykułu, który zawiera jakąś wartościową wiedzę (np. zbiór praktycznych porad, które pomogą rozwiązać jakiś problem) a na końcu artykułu można zamieścić informację, że wiedzę do napisania artykułu zaczerpnąłeś z jakiegoś ebooka. Inny pomysł na artykuł to opis np. zreperowania jakiejś usterki (w samochodzie, komputerze, domu) do której potrzebne będą jakieś narzędzia (np. do wyczyszczenia kurzu w obudowie komputera przyda się sprężone powietrze). Oczywiście informując o potrzebnych narzędziach jak najbardziej należy tworzyć linki partnerskie do owych produktów 😉

Ponieważ partnerzy są dość leniwi i nie zawsze się im chce własnoręcznie pisać jakieś artykuły, więc jako manager PP Ententa i PP MapaZdrowia postanowiłem, aby wrzucić kilka gotowych artykułów na artelisa. Wystarczy tylko je pobrać i zmienić linki partnerskie na swoje 🙂

Zobacz artykuły dla partnerów PP Ententa

Zobacz artykuły dla partnerów PP MapaZdrowia

Jaki z tego wniosek? Jeśli jesteś właścicielem jakiegoś PP to zamiast wydawać pieniądze na grafika, który zaprojektuje jakieś ładne bannery lepiej jest zapłacić komuś, kto napisze kilka praktycznych artykułów, które delikatnie przemycą reklamy Twoich produktów

5 komentarzy to “Bannery się przejadły, lepsze są artykuły”

  1. Szymon Konczal napisał(a):

    Masz racje Damian. Zupełnie na tej samej zasadzie można pisać blogi tematyczne. Na końcu informacje skąd są zaczerpnięte informacje do notki, tak jak pisałeś. Na blogu pisze się nieoficjalnie, dlatego łatwiej jest namówić do odwiedzenia gosć strony z ofertą jakiegos produktu itd.

  2. Zen Vantalye napisał(a):

    A czy można te artykuły co opublikowałeś przepuścić przez skrypt do synonimów albo samemu podstawić synonimy?Wtedy by była jeszcze większa skuteczność ich.

  3. Damian Daszkiewicz napisał(a):

    Nie można. Poczytaj regulamin serwisu artelis

  4. Conrados napisał(a):

    Artykuły to dobry pomysł, jednak według mnie banery mogą być skuteczne. Zresztą oprócz treści zazwyczaj na stronie zostaje miejsce do wypełnienia. Tam można wstawić baner i testując jego kilka wariantów dojść do dobrego CTR.

  5. Szymon Konczal napisał(a):

    To nie chodzi o to, że banery mają zerowo skuteczność. Napewnomniejszą niż kiedys, ale jednak. Nie możńa ich zupełnie wyrzucić. Myślę, że umiejętnie posługiwanie się banerami też daje dobre efekty.