Co robisz gdy Twój towar w sklepie jest chwilowo niedostępny?

Jestem managerem PP MapaZdrowia. Oprócz wdrożenia PP wdrożyłem również formularz zamówienia. Ponieważ sprzedawane preparaty zdrowotne są sprowadzane z różnych zakątków świata (Chiny, Peru) więc czasami występuje taka sytuacja, że towar się skończył a nowa dostawa jeszcze nie doszła. Z tego powodu wdrożyłem prosty system magazynowy: Andrzej wpisuje ile danych produktów ma na stanie a z każdym zamówieniem ilość produktów jest zmniejszana. Gdy przyjdzie nowa dostana, to oczywiście trzeba zwiększyć stany magazynowe.

Podczas składania zamówienia uwzględniłem sytuację krytyczną: gdy klient chce zamówić np. 5 sztuk produktu a na stanie są tylko 4 sztuki to pojawia się stosowny komunikat. Uwzględniłem również inną sytuację krytyczną: na stanie nie ma ani jednej sztuki. Wtedy zamiast formularza zamówienia pojawia się formularz na podanie adresu e-mail.

Kilka dni temu miałem okazję sprawdzić jak to działa w praktyce. Brakło gynostemmy. Przez około tydzień czasu zamiast formularza zamówienia widniał formularz z prośbą o podanie adresu e-mail. Codziennie kilka, kilkanaście osób zostawiało swój adres e-mail. Gdy gynostemma przyszła Andrzej wszystkim osobom, które zostawiły e-mail wysłał informację, że gynostemma znów jest w sprzedaży. Efekt?? W ciągu dwóch dni było dużo więcej zamówień na gynostemmę niż zazwyczaj.

Dlaczego o tym piszę? Otóż jeśli prowadzisz sklep internetowy i nie zawsze masz towar na stanie to warto zamiast suchego komunikatu: „brak towaru” dodać formularz w którym trzeba podać swój adres e-mail. Dzięki temu prostemu zabiegowi nie stracisz potencjalnego klienta

One Response to “Co robisz gdy Twój towar w sklepie jest chwilowo niedostępny?”

  1. Kuririn pisze:

    Chwała tobie za ten post!

    Wcześniej słyszałem o bardzo ciekawej technice zarabiania na programach partnerskich i mam jej projekt gdzieś na kartce. Dopóki co jej nie zdradzę (najpierw muszę przetestować).

    Tym postem dałeś mi powód, żeby ją wypróbować. I na dodatek wpadłem na pomysł modyfikacji tej techniki. DZIĘKUJE!