Uwaga na system billingowy Orange!

Każdy, kto zarejestruje się na stronie www.orange.pl ma możliwość sprawdzenia billingu (można sprawdzić kiedy jakie połączenia zostały wykonane). Jest to świetna rzecz: za darmo można sprawdzić gdzie kiedy się dzwoniło. Jednak owy system billingowy ma jedną poważną usterkę

Otóż mam znajomego, który posiada numer przeniesiony z Plusa do Orange. Najpierw do znajomego wysłałem SMSa a po kilku godzinach do niego zadzwoniłem. Poniżej publikuję fragment zrzutu ekranu billingu:

Jak widać przy połączeniu SMS pisze, że SMS wysłałem do sieci Orange, ale przy połączeniu głosowym widać, że dzwoniłem do sieci Prokomtel (jest to ten sam numer telefonu, jednak ze względu na ochronę prywatności mojego rozmówcy ocenzurowałem fragment numeru). Od znajomego wiem, że na 100% jakiś rok temu przeniósł numer z Plusa do Orange.

Dlaczego o tym piszę? Otóż system wprowadza mnie w błąd. Załóżmy taką sytuację: zobaczę na billingu, że dany numer na który kiedyś dzwoniłem należy do sieci Orange więc dzwoniąc na dany numer rozgadam się (wiadomo, że wewnątrz sieci są tańsze połączenia, więc nie muszę się streszczać) a po wykonaniu połączenia okaże się, że za połączenie zapłaciłem dużo więcej niż się spodziewałem.

System billingowy posiada jeszcze jedną wadę: nie pokazuje prawdziwego kosztu połączenia. Jeśli dzwonię posiadając bonusowe minuty (lub pakiety tańszych połączeń wewnątrz sieci) to system i tak pokazuje koszt połączenia jaki jest gdybym nie korzystał z pakietów/darmowych minut.

Comments are closed.