Autorespondery

Większość serwerów, na których jest usługa zakładania kont e-mailowych oferuje możliwość odesłania natychmiastowej wiadomości zwrotnej. Jest to bardzo przydatna rzecz. Przykładowo wyjeżdżam na urlop to osoba pisząca do mnie wiadomość od razu z automatu dostanie informację, że jestem na urlopie i na korenspondencję odpiszę dopiero za 2 tygodnie. Taka funkcja nazywa się autoresponder (z angielskiego można to słowo przetłumaczyć jako automatyczny odpowiadacz, bo „z automatu” jest wysyłana odpowiedź na e-mail). Niestety, ale większość osób wykorzystuje autorespondery niezgodnie z ich przeznaczeniem…

Sam piszę dość sporo e-mailii i spotykam się z takim zjawiskiem, że otrzymuję wiadomość zwrotną w stylu: „Dziękuję za e-mail, odpiszę na niego w ciągu 24h”. Nie jestem głupi i domyślam się, że na e-mail się odpisuje wtedy, kiedy się siedzi przy komputerze. Taki e-mail zwrotny strasznie mnie wkurza. Po pierwsze: marnuję kilka sekund swojego cennego czasu na przeczytanie tego głupiego e-maila. Po drugie: taki e-mail generuje niepotrzebny (nadmiarowy) ruch w internecie. Po trzecie: taki e-mail wręcz obraża moją inteligencję! A teraz sobie pomyśl: dostaję np. 3 podobne oferty współpracy jednego dnia. Wiem, że czas pozwoli mi na zajęcie się tylko 2 ofertami. Zupełnie nie znam adresatów owych wiadomości e-mailowych. Więc w jaki sposób ocenię potencjalnego współpracownika? Otóż od razu oleję takiego, który w e-mailu zrobi więcej błędów ortograficznych, niż jest w nim wyrazów. Również oleję osobę, która obraża moją inteligencję (zakładam że jestem inteligentny więc współpracuję tylko z osobami inteligentnymi 🙂

Część osób traktuje wiadomość zwrotną jako formę reklamy swojej strony WWW. Często otrzymuję e-maile w stylu: „Dziękuję za nadesłaną wiadomość, zapraszam na moją stronę www.costam.pl na której możesz zapoznać się z xxx”. Również uważam takie e-maile za wkurzające (marnują mój czas i generują niepotrzebny ruch w internecie). Chcesz zareklamować swoją stronę? Od tego służy możliwość zdefiniowania standardowej stopki w każdym wychodzącym e-mailu. Przykładowo moja stopka dołączana na koniec każdej wiadomości wygląda tak:


Damian Daszkiewicz – Manager PP Ententa
damian.daszkiewicz (małpa) ententa.pl
www.daszkiewicz.net * www.SkutecznyPartner.pl
http://pp.ententa.pl * http://blog.daszkiewicz.net

Zapraszam na mojego bloga o komputerach, internecie
i e-biznesie. Link powyzej!

(Wiem, być może łamię netykietę, gdyż moja stopka ma 7 linijek a nie 4, ale lepsze jest takie drobne przewinienie, niż wysyłanie bezwartościowych pustych wiadomości e-mail).

Dlaczego wkurza mnie tego typu autoresponder promujący czyjąś stronę WWW? Otóż jeśli prowadzę z kimś intensywną korespondencję i następuje w ciągu kilku dni wymiana np. 15 e-mailii to otrzymuję od takiej osoby aż 15 bezwartościowych wiadomości, które mnie zaczynają wkurzać.

Dlatego też apeluję do wszystkich, którzy korzystają z autoresponderów, aby wykorzystywali je zgodnie z przeznaczeniem! Autorespondery zostały wymyślone po to, aby ułatwić ludziom życie (informując ich, że w ciągu najbliższych dni możliwość kontaktu jest utrudniona) a nie po to, aby wkurzać ludzi!

One Response to “Autorespondery”

  1. Tomek napisał(a):

    Ja u siebie na chwilę założyłem… niestety tyle ludzi do mnie pisze, w tym przeróżne narzędzia internetowe… że stwierdziłem że nie ma to sensu… bo przykłądowy pan x dostanie ode mnie kilkadziesiat takich maili.

    A niestety mój autoresponder nie miał odpowiednich ustawień: chciałbym np. ustawić by po przesłaniu pierwszej wiadomości z danego adresu autoresponder odesłał automatycznie moją wizytówkę do programu pocztowego. Ale nie znalazłem takiej opcji więc olałem.

    A co do tego, ze to wkurza… to przyznam szczerzę, też otrzymuję sporo takich maili. Ale wystarczy ustawić jakąś regułe w programie pocztowym, by maile ze słowem [odpowiedź automatyczna] [urlop] i inne takie trafiały do odpowiedniego folderu. Moze to Ci jakoś pomoże i poprawi samopoczucie podczas odbierania poczty 🙂