Google Docs – świetne narzędzie dla współpracowników

O google docs słyszałem już od dawna. W skrócie: jest to darmowy pakiet aplikacji biurowych (m.in. edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny). Na początku uważałem to za mało przydatne narzędzie. Przecież mam zainstalowany Open Office, który jest dużo ergonomiczniejszy od owej aplikacji webowej i nie wymaga połączenia z internetem!!

Jednak niedawno zdałem sobie sprawę z tego, jak bardzo się myliłem…

Otóż aplikacja ma jedną zaletę: pliki są zapisywane na serwerze (w sumie dla mnie to nie jest jakaś zaleta, gdyż korzystam tylko z jednego komputera). Druga zaleta to możliwość udostępniania plików wybranym użytkownikom (i to jest według mnie największa zaleta tej aplikacji). Co to oznacza?? Otóż nad jednym dokumentem wygodnie mogą pracować np. dwie osoby.

Podam prosty przykład: pracując nad zleceniem dla klienta trzeba ustalić pewne wymagania (np. jakie cechy ma posiadać wdrażana dla niego aplikacja, co będę od niego potrzebował, jakie planuję kroki w rozwoju aplikacji, jakie mam pomysły na jej wypromowanie). Wcześniej owy dokument pisałem w OpenOffice i wysyłałem w e-mailu jako załącznik (w dokumencie opisywałem różne pomysły a współpracownik je komentował i ewentualnie dodawał swoje pomysły, które ja komentowałem). W przypadku dwóch osób jest to jeszcze do pogodzenia. Ale co będzie, gdy nad takim dokumentem będą pracowały trzy osoby?? W programie pocztowym zrobi się bałagan i zacznę się zastanawiać, który plik jest ostateczny. A jeszcze ciekawiej będzie gdy jedna osoba wyśle dokument ze swoimi komentarzami do dwóch osób, obie osoby w tym samym czasie do tego samego dokumentu dopiszą swoje uwagi i mam jakby odgałęzienie tego samego dokumentu 😉

Dlatego właśnie polecam GoogleDocs. Jest to świetne narzędzie do pracy nad dokumentami, które mają być edytowane przez kilka osób.

2 komentarze to “Google Docs – świetne narzędzie dla współpracowników”

  1. Potwierdzam – używam tego narzędzia od hoho i jeszcze trochę 😉

  2. Mimic pisze:

    W przypadku większych firm, często stosuje się do tego specjalne systemy informatyczne, z racji poufności danych i też lepszej kontroli obiegu dokumentów, ale fakt, dla mniejszych firm, to bardzo dobre rozwiązanie.