Jak nie należy prowadzić PP – na przykładzie PP Ceneo

Niedawno otrzymałem od pewnego partnera PP Ceneo dwa e-maile, które owy partner otrzymał od menadżera PP. Są to bardzo ciekawe wiadomości, gdyż są świetnym przykładem jak nie należy prowadzić PP.

Mail nr 1
W ceneo co jakiś czas są wprowadzone okresowe bannery np. z okazji świąt. Za owe bannery jest wyższa stawka za kliknięcie.

I tu ciekawostka: Jeśli zechcesz umieścić te nowe bannery, to po ich umieszczeniu piszesz maila do tej miłej Pani, która obsługuje ich PP, aby zmieniła Tobie stawki za kliknięcie.

Uważam do za nieporozumienie z kilku powodów:

  • Trzeba poświęcić czas na napisanie e-maila do miłej Pani. Owa Pani marnuje swój cenny czas, bo musi przeczytać masę podobnych e-mailii i ręcznie zmieniać partnerom stawki za kliknięcie. Czy nie lepiej jest zmarnowany czas poświęcić na bardziej produktywne zajęcia np. napisanie paru edukacyjnych artykułów dla partnerów?
  • Czas pomiędzy wrzuceniem na stronę nowych bannerów a ręczną zmianą stawek przez pracownika PP Ceneo nie jest zerowy. Więc, przez pewien czas partner niesłusznie otrzymuje niższe stawki. Jest to szczególnie dotkliwe dla właścicieli serwisów z większym ruchem
  • Niektóre osoby mogą zapomnieć napisać e-mail, mail może nie dotrzeć, więc promuje promocję za mniejsze stawki. A może owe utrudnienie jest specjalnie po to, aby utrudniać życie partnerom? A może cel jest taki, aby na siłę nie płacić zbyt wiele partnerom?
  • Trzeba o to poprościć. A proszenie o coś nie dla wszystkich jest komfortowe. Zresztą dlaczego ja mam prosić o coś, co mi przysługuje?

Mail nr 2
Tutaj już nie mogłem się powstrzymać i cytuję e-maila.

Dear XXX,
Wszystkim uczestnikom Programu Partnerskiego, którzy wystawiają firmie Ceneo S.A. rachunki i faktury przypominamy o obowiązku numerowania każdego dokumentu.

Jako, że prośbę wysyłamy już po raz drugi, informujemy jednocześnie ze od dnia dzisiejszego rachunki bez odpowiedniej numeracji nie będą przez Ceneo przyjmowane, a płatności nie będą realizowane!

Jeszcze raz przypominam w jakiej formie powinny być numerowane rachunki:
Numeracja powinna znaleźć siew górnej części rachunku, za każdym proszę o przypisanie numeru do odpowiedniego rachunku w danym miesiącu roku. Przykładowo jeżeli jest to Państwa pierwszy rachunek w grudniu 2008 to numeracja powinna wyglądać w ten sposób: Nr: 1/12/2008

Nie wiem kto wpadł na taki debilny pomysł, ale gdybym był w zarządzie spółki Ceneo to bym tą osobę wywalił na zbity pysk.

Dlaczego partner musi pamiętać jaki był numer na poprzedniej umowie?? Czy tak trudno jest wdrożyć taki drobiazg do generatora umów?? Programista nie potrafi tego zrobić? Trudno, niech szuka innej pracy!

A może specjalnie jest to robione, aby utrudnić partnerom możliwość wypłacenia pieniędzy, które im się należą jak psu buda? Trudno, jak bym na miejscu partnerów zaczął się rozglądać za innym bardziej przyjaznym PP. Bardzo nie lubię kombinatorstwa i wolę sam na tym stracić niż dać zarobić komuś, kto mi złośliwie utrudnia życie.

Zachęcam właścicieli PP Ceneo do kontaktu ze mną. Chętnie za darmo udzielę im konsultacji z zakresu prowadzenia PP.

4 komentarze to “Jak nie należy prowadzić PP – na przykładzie PP Ceneo”

  1. Łukasz J. napisał(a):

    Hmm… to Ceneo ma własny PP? Ja ich promuję przez TradeDoublera. Tam nie ma takich kłopotów i nawet rachunków wysyłać nie trzeba 🙂

  2. Michał Jaskólski napisał(a):

    Polecam program partnerski Nokaut.pl: http://www.nokaut.pl/partnerzy
    My nie robimy takich problemów.

  3. Mimic napisał(a):

    Zabawne jak wiele polskich firm samo sobie rzuca kłody pod nogi, nic tylko bić brawo i szukać innego miejsca. Choć sam z nimi nie współpracuję, to perspektywa użerania się z kimkolwiek, żeby uzyskać pieniądze z góry ich przekreśla.

  4. Kamil napisał(a):

    Potwierdzam, PP Ceneo jest delikatnie mowiac malo profesjonalne.