Co zrobić, aby być dobrym partnerem?

Wiele osób się mnie pyta, jak to jest z zarobkami uczestników Programów Partnerskich. Odpowiedź jest dość brutalna: otóż 80% osób nic nie zarabia. Kłania się tutaj prawo Paretto. Z pozostałych 20% większość osób to osoby, które zarabiają powiedzmy 10 czy 20 złotych miesięcznie w jednym Programie Partnerskim. Pozostałe 20% z owych 20% (czyli tutaj działa podwójne prawo Paretta) to osoby, które zarabiają całkiem ciekawe pieniądze, aczkolwiek taka ścisła czołówka to 1%-2% partnerów. Z moich obserwacji wynika, że taka zasada nie obowiązuje tylko w Programie Partnerskim Mapa Zdrowia, którym się opiekuję, ale również w innych PP (w wielu PP posiadam setki poleconych, ale tylko nieliczni coś zarabiają). Chcę tutaj również zaznaczyć, że Ci najlepsi partnerzy są w czołówce w kilku różnych PP, a przeciętniacy wegetują w wielu programach partnerskich!

Zastanówmy się, jakie czynniki powodują, że dana osoba wybija się ponad przeciętność. Posiadając szeroką wiedzę z zakresu PP postanowiłem podzielić się swoimi przemyśleniami (zauważ, że jestem nie tylko uczestnikiem kilkunastu różnych PP, ale też managerem PP, więc mam spojrzenie na pewne sprawy z kilku różnych perspektyw)

  • Po pierwsze: aby być dobrym partnerem niestety, ale trzeba znać się na komputerach. Dobry partner powinien mieć odwiedzalny serwis internetowy (albo armię mini-stronek sprzedażowych). Bez dobrej znajomości komputera ciężko będzie zarządzać serwisem WWW. Owszem, można działać w PP bez posiadania strony WWW, ale tutaj również jest potrzebna wiedza z zakresu informatyki. Tak więc chcąc zostać dobrym partnerem zacznij zdobywać wiedzę z zakresu informatyki
  • Po drugie: dobry partner to zaradny partner. Jeśli ktoś ma z czymś problem i mi mówi, że totalnie nic nie rozumie, to nie wróżę mu sukcesu. Dlaczego? Otóż jak czegoś się nie rozumie, to trzeba coś zrobić, aby zacząć rozumieć dany problem. W pierwszej kolejności trzeba dokładnie sprecyzować, czego się nie rozumie i jakie trzeba podjąć kroki, aby opanować daną wiedzę/umiejętność (pomyśl sobie: co mam odpisać partnerowi, który mi mówi, że nic nie rozumie?). Zaradny partner to taki, który wie czego nie wie (czyli jakie umiejętności musi opanować) i stara się uzupełnić swoje braki. Dopiero jak nie może sobie dać rady z danym problemem zwraca się do kogoś bardziej doświadczonego o pomoc konkretnie precyzując z czym to ma problem. Zresztą stwierdzenie „ja nic z tego nie rozumiem” to tylko wymówka od podjęcia działań, które mają nas doprowadzić do osiągnięcia danego celu
  • Po trzecie: dobry partner to systematyczny partner. Tutaj nie chodzi o to, aby pracować 10 godzin dziennie raz na jakiś czas. Obowiązuje tutaj zasada taka sama jak z nauką języków obcych: lepiej mniej a częściej, niż rzadziej a więcej.
  • Po czwarte: Zauważmy, że osoby, które zarabiają ciekawe pieniądze działają w internecie od kilku lat, co działa na ich korzyść. Gdyż taka osoba przez te kilka lat popełniając setki błędów zdobyła doświadczenie (wie jakich błędów nie popełniać) a oprócz tego posiada jakieś zaplecze (np. kilka wcześniej stworzonych serwisów z których można linkować do nowych mini-stronek, bazy zebranych adresów e-mail do których można wysłać mailing związany z promocją nowej mini-stronki itp.) Oczywiście w tym miejscu nie mam zamiaru dyskryminować osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z Programami Partnerskimi. Fakt, że „starzy” mają łatwiej, ale oni przecież też kiedyś zaczynali. Poza tym zauważ, że nawet jeśli średnią miesięczną pensję z PP będziesz zarabiać dopiero po (strzelam) 3 latach działalności w PP to zauważ, że chcąc nie chcąc te 3 lata w końcu miną. A chyba lepiej już teraz jest zacząć coś działać w tym kierunku (poświęcając na pracę godzinę dziennie) niż marnować ten czas na oglądanie nudnych telenowel czy przeglądanie stron humorystycznych w internecie
  • Po piąte: dobry partner podpatruje najlepszych i wyciąga stosowne wnioski. Tj. taki partner próbuje stosować podobne metody działania jak najlepsi, ale też nigdy nie ufa im bezgranicznie (to co u mnie super się sprawdza u Ciebie pewnie też się sprawdzi, ale czasami są wyjątki np. może się okazać, że osoby odwiedzające mój serwis są bardziej wykształcone niż osoby odwiedzające Twój serwis i dlatego chętniej reagują na dany typ reklam itp.) Tutaj pragnę powiedzieć, że należy słuchać porad najlepszych, naśladować ich, ale nigdy nie można się w ich patrzeć jak w święty obrazek bo raz, że nawet najlepsi się mylą, a dwa, że nie wszystko co się u Ciebie sprawdza musi się sprawdzać u innych
  • Po szóste: dobry partner jest innowacyjny tj. testuje różne nowe narzędzia, wprowadza jakieś innowacje. Fakt, że pewnie większość z nowych narzędzi nie sprawdzi się, ale aby znaleźć jakieś ciekawe rozwiązanie danego problemu trzeba po drodze popełnić kilka błędów (Tomasz Edison zanim znalazł odpowiedni materiał do żarówki przeprowadził tysiące nieudanych prób). Poza tym wprowadzając innowacje jesteś krok na przód przed konkurencją. Zresztą jest takie fajne powiedzenie: „Kto stoi w miejscu, ten się cofa”
  • Po siódme i chyba najważniejsze: dobry partner to taki partner, który coś robi a nie tylko siedzi i rozmyśla nad tym, co zrobić. Tak więc weź się do roboty!

2 komentarze to “Co zrobić, aby być dobrym partnerem?”

  1. Ewa pisze:

    Spodziewałam się trochę innych porad, np. jak to być dobrym partnerem i zarabiać więcej pieniędzy, jakieś konkrety ale zgadzam się z 6 i 7 punktem

  2. […] Autorem tekstu jest Damian Daszkiewicz Źródło […]